02 July 2013

FLORIA, Putrajaya Flower & Garden Festival

at 16:43
Finally, sampai juga ke Presint 2 untuk melihat keindahan alam..pada awalnya plan nak pegi Jaya Jusco Bukit Tinggi, tengah sale kan yang x berapa sale sangat. Tetiba teringat floria dekat Putrajaya terus ubah fikiran..Nasib baik Mr Hubby sayang memahami. Hehe. Sampai sekitar jam 1 lebih dimana waktu zuhur sudah pun melewati, solatlah dulu kan. 
Dekat masjid pun sudah dipenuhi dengan muslim muslimat yang hendak menunaikan solat. Tidak lupa juga para pelancong dari luar yang datang mengambil kesempatan bergambar untuk mengabdikan potret kenangan di sekitarnya. Nasib baik ada sorang pakcik ni hendak keluar parking, betul-betul depan mata. Sepantas kilat  bagi signal  masuk. If not, pusing lah dalam 10x dekat situ.  
Selesai sudah, bergerak pula ke Presint 2. Walaupun matahari terpacak atas kepala, tidak menghalang para pengunjung datang untuk melawati floria. Nasib baik disediakan parking, so senangla tidak perlu nak berebut-rebut parking. The most important is 'free'. Haha. Me memilih untuk parking yang paling dekatla kan..taklah jauh sangat nak berjalan. Trust me, korang akan rasa penat dan menyesal bila selesai melawat.
Me sharing sikit pasal festival bunga nie ya..bunga-bunga yang dipamerkan adalah hasil gubahan IPTA,Sekolah, Majlis Perbandaran. Ada juga dipamerkan bentuk-bentuk lanskap yang boleh dijadikan contoh untuk laman rumah korang. Rambang mata bila tengok, kalau boleh semua nak letak depan rumah. 

 Ini antara yang memikat hati , tapi me tak ingat lanskap dari mana. Dari Klang sendiri tempat me tinggal tetap hebat dengan Tugu Keris. Sayangnya gambar tidak dapat diupload sebab dalam camera phone my hubby. 

 Tidak lupa juga Tugu Peringatan untuk mereka yang telah gugur. 

Ini adalah hasil laman dari DBKL. Memang awesome dan begitu kreatif. Banyak jugalah me berposing dalam tue. 

 Memang macam rimba lah dalam tue, dipenuhi pokok-pokok yang membela nyamuk. Beware. Hehe.

Ini pula dari MB Pulau Pinang. Ada 4 tongkang kalau tak silap yang kepalanya dihiaskan dengan kepala naga. Interesting.

Pembentukan gajah dari Negara Taiwan.

Yang terakhir dikunjungi Taman Diraja. Kelibat kuning itu adalah tirai yang disangkut pada wakaf untuk pegunjung yang ingin mengambil gambar. Ramai pula orang dekat situ,sampai beraturlah. Elok keluar dari situ, barulah tak ada orang. Tak ada rezeki nak snap pic.



0 comments:

 

Hana MiszNani Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos